Friday, September 27, 2013

Pesto alla genovese

Ако трябва да съм честна, допреди 3 години не бях чувала за босилека. Т.е. беше ми познат като наименование за нещо, "което расте в градините на бабите и се ползва като подправка", но си нямах ни най-малка представа нито как изглежда, нито за какво точно се ползва. Междувременно босилека е една от любимите ми, свежи, силно ароматни подправки, идеална както за така известната Insalata Caprese (моцарела, домати, зехтин и босилек), така и за забъркване на домашно Pesto alla genovese. Последното реших да си спретна вчера към "спaгетената" ми вечеря, а рецептата споделям по-долу:

Необходими продукти:
-босилек
-кедрови ядки (може и други)
-чесън (1-2 скилидки)
-настърган пармезан
-слънчогледово олио/зехтин
-сол и черен пипер


Босилекът се измива, чесънът се нарязва на ситно, а кедровите ядки се запичат в тиган без мазнина, докато станат светло кафеви. Всички те заедно с настъргания пармезан се пюрират, след което бавно се добавя захтин и отново се пюрира. Пестото се овкусява със сол и черен пипер и се сервира към паста, приготвена по възможност от твърда пшеница, както ви разказах преди няколко седмици. Bon Appétit!




No comments:

Post a Comment