Sunday, November 18, 2012

Kartoffelgratin

Пак ме удари на готвене! Сигурно, защото е неделя и аз по изключение не съм на работа.
Рецептата, по която готвих днес е за картофен гратин. Честно казано не съм  сигурна, дали това е точното българско наименование..? На немски се казва Kartoffelgratin.
Току що опитах творението си и трябва да призная, че се е получило доста добре :)
А ето и рецептата-отново лесна, бърза и вкусна, както ги обичам аз :)

Продукти:
- 700/800 грама картофи (аз взимам на око, в зависимост от размерите на тавата и желаните порции)
- 200 гр. сметана
- 1 жълтък
- настъргана гауда/кашкавал/моцарела
- сол, черен пипер, индийско орехче



Приготвяне: по рецепта картофите се белят, измиват и режат на сравнително тънки шайби, след което се редят на пластове в предварително намазана с масло тава.  Аз реших преди да ги нарежа да ги посваря за да съкратя процеса на печене. И така, оставих картофите да се "полу-сварят" за около 10 мин., след което ги нарязох и наредих в тавата. Сметаната се разбива с един жълтък, сместа се осолява, добавя се черен пипер, по желание индийско орехче (аз нямах налично, така че го пропуснах..) и накрая се изсипва върху вече наредените в тавата картофи. Накрая всичко се поръсва обилно с настъргана гауда (може и кашкавал) като най-отгоре се редят тънички листчета масло. Всичко се пече около 40 мин. при 180-200 градуса. Получава се наистина вкусно! Bon Appétit :)

No comments:

Post a Comment